Kör denna dagen långt upp i...

Tjhaaa..kan börja med redan nu att be om ursäkt för mitt kommande bittra inlägg.
Men rent ut sagt vilken jääävla PISSDAG.
Min dag började faktiskt bra, med storstädning av lägenheten och en fin morgon promenad i solen.
Och efter det åkte jag till kliniken för konsultation, och jag som drömt om detta i 6 år nu och verkligen trott och planerat efter att kunna göra denna operation i mars för det var vad min första läkare sa till mig.
Men så kommer jag dit, och vi pratade igenomallt, tog bilder osv. För det första var min kirug inte positiv till att göra båda mina ingrepp samtidgt utan vill göra det i 2 omgångar..och det innebär att den första operationen måste läka helt innan jag kan göra den andra. Och det var inte vad jag tänkt mig, jag vill göra båda samtidigt, men för min säkerhet och för bästa resultat så är det bäst och göra så..så redan där blev jag besviken. Men klart att tiden är ingetting, resultatet och min säkerhet är så mycket viktigare. Men det känns ju för jävla surt, och ni som känner mig vet hur jag är, har jag bestämt mig för något är ja envis och vill göra det pangbom. Jag kan såklart fortfarande göra båda ingreppen samtidigt, men riskerna ökar, och läketiden ökar..
Men det som gjorde hela min dag till ett helvete var att dem inte har en tid försen i Maj, och det betyder att jag inte kan göra operationen nu alls, för i maj sticker jag. Och det hinner inte läka, måste vara hemma i ca 2 månader innan jag kan åka iväg. Så jag blev riktigt besviken av dagens info..
Men såklart finns det ett litet hopp kvar. Ska ringa dit imorgon och försöka få tid hos en annan kirug tidigare, och om det inte finns ska jag ställa mig i vänte tid och hoppas på att jag får en tid innan slutet av april..då kan jag iaf göra första ingreppet, och det skulle iaf kännas helt okey.
För vågar inte riskera att något händer med min kropp( det kan såklart hända något endå, men risken ökar om jag gör båda samtidigt och vill inte öka risken mer än vad det redan är..), eller pengar. det är trotts allt 100.000 :- det snackas om. och då vill man bli nöjd, inte stressa iväg och riskera átt bli missnöjd. Det är något jag ska leva med i hela mitt liv.
Så denna kväll har jag unnat mig själv en massa deppsnacks..massa chocklad mums.
Och har även kollat runt lite på lägenheter..ska ju förhoppningsvis köpa min egna lägenhet här i huvudstaden till vintern..det ser jag stort framemot. Att ha en egen lägehet i stockholm, hur nice låter inte det liksom? Men det är några månader kvar så lite tidigt att börja kolla redan.. 


Nu är det Big brother time. Hörs mer en annan dag. Puss ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0