Heey

Kom precis hem från stan, blev knäpp av alla samtal hit och dit och uttråkighet som jag alltid blir "drabbad" av när jag är ledig. Så jag åkte sleten in till stan för att prata lite med min chef, och jag  tvilar på om det finns bättre chef än han. Han är nog den bästa chefen jag kommer stöta på under mina år. Men ja iaf, jag åkte in för att prata med han, för han har nämligen fixat ett nytt jobb åt mig, på en annan resturang. För mina senaste veckor har jag inte trivts särkilt bra där jag jobbar nu, varför behöver jag inte gå in på, många anledningar faktiskt, men den största är nog att jag inte pallar stressen längre, jag jobbar så pass många timmar och många dagar att min kropp orkar inte mer. Och det hade han märkt av och som sagt han är verkligen en grymt bra chef. Så han har nu fixat så jag får börja på en annan avdelning (restaurang), och det är den avdelningen där jag faktiskt från början ville jobba, och alltid tyckt verkat kul att jobba på, och härliga människor som jobbar där. Plus att det inte är alls lika stressigt där..det kommer bli det skönaste. Så det kommer bli riktigt kul, ser jag framemot.
Efter jag varit inom där en snabbis så blev det stan en snabbis för handla lite mat och hårfärg.
Det regnade, så hade ingen större lust att gå runt i affärer så blev hem och laga middag ist, vilket blev thai wook med ris. Och nu sitter jag och kollar på tv med en liten påse ostbågar & redbull och bara njuter av min lediga fredagskväll.
Och lovade ju att skriva om vad jag gjorde på victoria kliniken igår, jag var som sagt där på konsultation, och det gick bättre än förväntat. Jag fick tid för operation redan nu på måndag, och jag blev så glad och hysterisk över detta att jag såg förbi priset i just den stund. Jag fick alla papper, tvål osv för att göra mig redo för operation, även skrev på papperna. Men när jag kom hem och verkligen började tänka på summan, blev det klarare för mig vad detta innebär, och att det är fruktansvärt mycket pengar och om jag gör detta kommer det ändra en hel del i min framtid och är jag verkligen redo för det? Nej. Jag har ju trots allt mer än en dröm.
Så jag ändrade min tid idag till onsdag, men kommer avboka den på måndag.
Jag vill verkligen göra detta, det har jag velat sedan jag var 16 år. Men jag kan hitta en bra läkare, som tar halva priset och som säkerligen gör det lika bra som denna läkare, som förvisso är stockholms bästa kirug och darav tar rätt mycket mer betalt. Jag är helt enkelt inte beredd att betala 120.000 kr för en operation som jag från början varit beredd att betala runt 70.000, kortfattat.
Så det var det jag gjorde där, meningen var att jag skulle opera mig. Men nu blir det inte så,blir hos en annan klinik ist.
Så jo nu börjar saker och ting reda ut sig, och det känns så bra.
Det var allt om min dag, nu ska jag invänta big brother och sedan efter det sova för imorgon blir det jobb!
Puss ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0